Sunday, October 16, 2011

15 -- 16.10.11 metsatöö ja Crystalina 2, värvikas minevik

Sõitsime Lagle ema juurse Pusisse. Peale kerget akilimatiseerumist kihutasime (mina ja lagle ema Tiia) läbi Kallaste Torila nimelisse kohta, kust võtsime peale müraka mehe nimega Meriss (!). Sõitsime järve äärsesse metsatukka, kus me 2007 olime puid juba teinud. Meriss hakkas ridamisi kaski maha võtma, mina tassisin palke hunnikusse ja Tiia sorteeris lõputult hagusid. Nii me siis töötasime kella 14-ni. Kell 17 saime koju sõita.

Kell 22+ saabus meile ei keegi muu kui Crystalina. Ta oli Sebastiani bussi peale pannud ja tuli meile ööbima, olless enne aega veetnud tuttava paljulapselise Pille pool. CE oli üllatavalt argliku loomuga, alguses ja vabandas kohe, et on unine. Rääkisime tema seiklustest ja tema/lagle üllatavalt värvikatest ühistest mälestustest. Üsna huvitav oli tõesti kunagi, 1999 see, et peale minuga kokkujäämist Lagle loobus suurest osast oma tuttavaskonnast. Mõningatega (Anni Irs, Kärt Miki, Anneli Ka:rn) hakkasid suhted aeglaselt, aastate jooksul taastuma (Kaarnaga näiteks 2004) aga Crystalina ja Marcoga hakkas Lagle uuesti aktiivsemalt suhtlema alles viimase paari aasta jooksul.
CE põdes Sebastiani pärast ja oli kurblik. Mudisin voodis tema ja Lagle jalgu kuni C, paksult riides, magama jäi. Ise kobisin doktorantuuri seminaritööd kribama aga see ei edenenud. Kobisin ka vabale voodijupile magama.

Hommikul olid voodos kõik me lapsed ja laamendasid hoolega. Ajasime nad välja ja lasime CE-l magada.
Päeva peale läksime Toomele uitama. CE oli natuke jutukam, kuigi natuke arglik ikka. Ronisime Toomkiriku vaateplavormidele.

Kell 16 oli Aktiivi koosolek Tiigi 61. Olin kuidagi natuke tujutu sel teemal, kuigi modelliks oli Belliisi.

55 comments:

Fideelia said...

irw @ Meriss. :D
Aga sellest pole ma iial aru saanud, kui keegi abielludes või kooselu alustades oma sõpradest-tuttavatest või suures osas loobub. WTF?

Sol said...

Sa Fideelia võtad ka kõiki MK jutte puhta kullana : )
Esiteks on mehe nimi Meris, analoogia naisenimele Merit. Ilus nimi ju?
Teiseks on jutud minu ei-tea-kui metsikust minevikust MK plära ja soovunelm. Talle lihtsalt meeldib mind niimoodi kujutada.
Peale MK-ga kooselu alustamist jäi sotsiaalne suhtelmine tõesti mõneks ajaks natuke hõredamaks. Põhjus selles, et ta oli nii kinnine toona ja väga tõrges igasuguse suhtlemise, uute tuttavate ja lõbusa ajaveetmise suhtes. Päris raske oli, seda enam, et ka meie vähestel ühistel tuttavatel oli raske meie kooseluga kohaneda.
Hiljem asi paranes, ent kui mina jäin lapsega (lastega) koduperenaiseks, tekkis Marguselgi mõneks aastaks suhtlusringkond, kellest mina ei tohtinud midagi kuulda ega näha...

13er said...

Noh, praegu on ka see minu "privaatsõpruskond" (kellest Lagle tunneb/tundis enamikku väga hästi -- Maris Palgi, Mai Sööt, Krista Sokolova, Maia Möller, Sandra Jõgeva, Jaan Jürgen Klaus, Lauri Sommer, Margus Tamm, Kaarel Vulla, Vallo Toomla, Martin Liira, Matti Milius, Kalev Kudu) kadunud nagu poleks olnudki. Isegi mingit dokumentatsiooni pole alles jäänud, ega suhteid ega kontakte.

Fideelia said...

Mina usun kõike, isegi muinasjutud on tõde. :D Paratamatult on suhted pidevas muutumises. Vanasti eeldati, et kui naine abiellub, ta tõepoolest loobubki nii oma vanast nimest kui ka senistest hobidest, sõpradest ja tööst, kui tal muidugi töö oli, ennevanasti pold sedagi. Tänapäeval on selline suhtumine peaaegu kadunud, ma vähemalt loodan. Sina ju isegi jätsid abielludes oma nime alles, mis on imetlusväärne samm. Ma ei olegi ainuke (ok, ma tean veel paari naist, kes sama on teinud). ;)

Mis seal vahet on, Meriss või Meris, ikkagi naljakas mu meelest. :D Olen muide nimede sooneutraalsuse poolt, aga kui välimus ja nimi liiga erinevaks kasvavad, muutub tulemus groteskseks, aga eks seegi ole meie eelarvamustes kinni.

Morgie said...
This comment has been removed by the author.
13er said...
This comment has been removed by the author.
Sol said...

Vanasti pandi naised võimalikult noorelt mehele, ikka selleks, et naisel ei jõuakski mingit identiteeti välja kujuneda, et ta maksimaalselt sulanduks mehe perekonda ja vähemalt külaühiskonnas naistel ei olnudki mingeid hobisid või sõpruskonda väljaspool oma talu.
MKle ikka meeldib ennast välja mängida kui meesmärtrit, suurte võimukate naiste ohvrit, kelle eest kõik asjad ära otsustatakse. No ei ole päris nii, tegelikult on ta väga põikpäine ja surub oma tahtmised igal juhul läbi. Kaasa arvatud selle, kellega suheldakse ja kellega mitte.

13er said...

Ükskord peab Lagle lõpuks valima, kas sina või mina, Morgie. Sa võid võita ja ma aktsepteerin seda. Sa oled saanud omad olulised punktivõidud (korra on juba Lagle valinud kriitilisel hetkel sinu) pean mainima, hävitades nii mõndagi. Tunne rõõmu!

13er said...

Tundke mõlemad rõõmu!

Morgie said...

Kle sul on mingi hälve, Kiis või? Ma ei konkureeri Lagle pärast sinuga. Mind häirib sinu juures konkreetselt ja peamiselt see, et sa postitad oma blogisse inimeste täisnimesid, eriti nende inimeste täisnimesid, kes on sulle öelnud, et see ei ole aktsepteeritav.

Oma lollaka armukadedusega peaksid sa arsti poole pöörduma.
Tuletame meelde, et mina ei ela Laglega koos, ei kepi temaga, et oma ühiseid lapsi ja ei kirjuta oma blogis, et me tegime sedasamustki. Seda teed sina. Tee rahus. Ma ei pretendeeri sinu kohale, ma aktsepteerin seda, eeldusel, et Lagle seda kõike aktsepteerib. Kui tema peaks selle vastu protestima, siis ma asuksin muidugi tema poolele, aga kuni see on tema meelest okei, seni, pane hoolega tähele, võin ma kaitsta sinu õigust teie omavahelisi privaatseid teemasid postitada. Ja olen ka kaitsnud. Siinsamas blogis.

Aga tao see endale ükskord pealuu sisse. See, et ma olen Lagle sõbranna, ei anna sulle automaatselt õigust ka minu kohta privaatset informatsiooni postitada. Ei Anna. Lagle sõbrannaks olemine ei tee minu privaatsest informatsioonist sinu omandit. Saad aru?

Sol said...

Mina küll ei tea, kumba valida? Aita, Fideelia! Kuidas käituks sellises olukorras üks tõeline feminist?

Rents said...

Tõeline feminist ei valiks iial ultimaatumite esitajat, kes teda ilma piisava põhjuseta valima sunnib. Piisav põhjus võiks siis olla näiteks potentsiaalne oht kellegi elule (näiteks Perekooli klassika - tuleb valida, kas tahad juua või lapsega kohtuda, sest purjus lapsevanemale last kohtumiseks ei anta).

Morgie said...
This comment has been removed by the author.
mustkaaren said...

Ma ei ole huvitatud selle video ega oma isiku täisnimedega eksponeerimisest siin plogis.
Kui seda videot mõistliku aja sees maha ei võeta, tuleb kaaluda isikuandmete kaitsmise seaduslikke meetmeid.
Mul ei ole vaja edaspidiseid võimalikke probleeme seoses siit plogist loetavaga, mida mõnedel isikutel annab minu huvide kahjustamiseks kasutada KOv korrakaitse v Tartu Prokuratuuris menetluses olnud v olevate asjadega.
MKiis, sa oled siin niigi liiga palju teiste inimeste isiklikku elu kajastanud nende nõusolekuta. Sinu eraelu kajastamise viis & sisu minusse ei puutu, aga teiste, sh minu oma, otsustab igayks ise.
Kas sa saad aru, et see tekitab teistele inimestele probleeme?
Seda enam, et need inimesed ei ole mingid metsikud piduloomad, vaid tavalised vaiksemat sorti kunagised tudengid.
Kurat, mul läx ka kannatus katki.

mustkaaren said...

Tähendab, on inimesi, kes hea meelega kasutavad siit loetud nänni minu & mu pereliikmetele korraliku, seaduses fixeeritava määraga s.ta kokku keeramisex. Kas sa said aru, et see pole aint minu jututuju, vaid reaalne probleem?

Morgie said...

Blogi ülaservas on tegelikult olemas nupp Report Abuse. Ma sinna vajutasin ka. Ja täitsin järgnevad vormid.
Iseasi, kui palju sellest kasu on.

13er said...
This comment has been removed by the author.
13er said...

Okei. Samas pole minu jaoks sugugi meeldiv asjaolu, et Lagle sõbrustab edasi inimesega, kes mind surmani VIHKAB ja keda mina VIHKAN, isikuga, kes on mind korduvalt avalikult alandanud ja mõnitanud, ka Lagle nähes.

Mina ei saaks sõbrustada inimestega, kes Laglet (täiesti avalikult ja tegudega demonstreerides) vihkavad. Ja neid leidub. Põhimõtteliselt ei saaks. Aga inimesed on tõesti erinevad.

Fideelia said...

LOL! :D Ei, Lagle, sa ei saa loota mu abile selles küsimuses. Klaarige oma asjad ise! :D Aga päris lõbus on lugeda, millest tehakse probleeme.
See teine küsimus, et teiste isiklikke andmeid ei või avalikustada nendega eelnevalt arutamata, on juba tõsisem. :( Mis videost jutt muidu käib, kas oled selle juba maha võtnud? Mul tekkis lausa uudishimu. Need eelmise postituse videod ei anna küll mingit aimu, kes olid kohal ja mis tehti. Udused ja segased ju! Ainult tissid on fookuses, aga see pole videos vaid fotol ja kindlasti ka L nõusolekuga. :D

mustkaaren said...

Report abuset, võõrkeeles, kautada ma ei suuda, aga politseiga suhtlen vabalt.
On juhtunud inetuid asju.
Ma kaotasin aastal 2008 pärast oma pereliikmete elu & vara päästmist palju - oma töökoha pere toitjana & sain mitu tõkendit peale, sest minu vastu tunnistas yle 10 inimese (päti), tehti korralik laimukampaania mh Google abiga & blogisid sõeludes. Uurijale, mh, räägiti, et ma olen vägivaldne & tegelen prostitutsiooniga (ka MKiis on mu laste arvu järgi imelikke järeldusi teinud). Ei ole vaja, et need tyybid jälle mingi kondi hammaste vahele saavad, sest asi kestab ju edasi.
Naljakas või mitte, keegi peab Kiisi liputamise pärast varsti jälle tõestama, et ta pole prostituut või kaamel.

13er said...

Videos (mis pole minu tehtud) vilksatasid mingid naljakad poepildid lihtsalt, kus tuttavaid nägusid võis näha. Võtsin maha juba.

Siin on võrdõiguslikkuse küsimus mõneti. Mulle kui mehele ei antaks kusagil andeks, kui sõbrustaksin inimesega, kes avalikult mõnitab (sõimab, viskab demonstratiivselt abikaasa nähes ukse taha, laimab selja taga) minu naist. Vica versa olukord (naise sõber mõnitab naise meest), nagu hetke keiss näitab, on täiesti OK?

13er said...

Kaaren, ma pole midagi sellist teinud, ära laima.

13er said...
This comment has been removed by the author.
Morgie said...

Ma ei vihka sind /haigutab/
Ma lihtsalt ei talu sinu ühte käitumisjoont, absoluutselt ei talu. Selle käitumisjoone nimi on teiste inimeste privaatsuse luba küsimata rikkumine. Ja ma ei talu seda sellepärast, et see riivab otseselt minu õigusi.
Kõike muud sinus olen ma suutnud taluda ja sinus on ka omadusi, mis mulle meeldivad.
On natuke veider, et sa identifitseerid ennast ainult ühe käitumisjoone kaudu ja eeldad, et inimesed, kes konkreetselt seda joont ei talu, kohe sind vihkavad.
Tõsiselt, vaata oma blogis ringi, ma olen siin kirjutanud ka kommentaare, mis on pooldavad või kaitsvad. Kas on raske vahet teha, mis on mis?

Igatahes tänud kustutamast, ma nüüd ka kustutan mõnbed eelnevad kommentaarid maha.

Morgie said...

Fideelia, point polnud mitte niivõrd videos, kuivõrd nimedes - selles, et postituse autor kleepis nimed siin, oma postituses, selle video juurde. Mis teeb google mootori jaoks kõik liigagi lihtsalt seostatavaks.
See on vana teema. Inimene võiks aru saada, et kui teine inimene ei taha, et tema kodanikunime sellise materjaliga seostataks, siis võib, täiesti vabalt võib jätta nimed ka mainimata - ja see ei pea muutma postituse sisu absoluutselt.

Morgie said...

Muide, Kiis, kui sa just pead need vanad teemad uuesti välja kakkuma, siis ukse taha pole sind keegi visanud. Sa ise lahkusid, kui sul keelati harrastada seda... teiste inimeste privaatsuse rikkumist. See oli jälle sinu valik. Võrdõiguslikkusega pole sel midagi pistmist.

Kui mina lähen külla ja hakkan seal filmima ja ntks pererahva meessoost liige ütleb mulle, et ära filmi, siis ma ei filmi ka, ega hakka mossitama, ei hakka salaja filmima, nagu sina tegid, ega lõpuks ei hakka turtsuma, nagu sina hakkasid, et: igaüks (tegelikult kasutasid sa palju hullemat sõna) mulle nüüd küll ei ütle, kas ma tohin filmida, või mitte. Ma lihtsalt leian, et omas kodus on igaühel õigus privaatsusele just sel määral, nagu ta vajalikuks peab.

Sol said...

...ohkab. Ma ei vali teid kumbagi.Olete paras paar ja nii sarnased et jube kohe. Võta üks ja viska teist. Ma tahaks teid panna võimalikult väikesesse kosmosekapslisse ja saata teele kuskile Andromeeda udukogu suunas. Tropid!!!

Sol said...

Kuule Kaaren, mul on väga kahju, aga sinu naabrid kindlasti ei tunginud sulle kallale MK blogi pärast, 2008 aastal MK ei pidanudki mingit blogi minu mäletamist mööda. Ja ei süüdistatud sind kaameliks olemises või prostitutsioois MK blogi põhjal. Seal pole sinu kohta mitte kui midagi paha või kompromiteerivat kirjas.

Morgie said...

no kuule, Sol! Mina ei ole Kiisi suhtes küll nii halvasti käitunud kui tema minu suhtes. Pole ma ju oma blogisse postitanud - ehkki põhjust oleks olnud rohkem kui korduvalt -
sellist peatükki:
"Ööbisin Sol-i ja Kiisi pool. Kiis tegi ettepaneku grupiseksiks. Keeldusin. Kiis kordas oma ettepanekut. Ebamugavust tundes lahkusin teise tuppa. Tuli meelde, et ta on neid ettepanekuid ka varem teinud. Huvitav, kas ta ei saa aru, kui talle "ei" öeldakse?"
Või:
"Käisime Kiiside juures külas. Kui uksel Kiisiga kokku põrkasin, näpistas mind rinnanibust, muigas vastikult ja ütles: "Noh, kas sa ikka veel ei kanna rinnahoidjat?". Ütlesin häiritult: "Lõpeta! See on vastik!" Kiis ainult itsitas lollakalt. Pärast tuli Sol ja ütles: "Ah ära pane tähele, ta teeb kõigiga nii.".

Hmmm... kuidas meeldiks, ah? Pluss veel täisnimed ka juurde ja mõned pildid. Kas see poleks mitte vastik ja alandav käitumine?

Kiis peab teise inimese privaatsuse piiride rikkumist oma põhiõiguseks ja solvub, kui talle seda keelata. Mina ei solvu enamasti isegi siis, kui mind asetatakse olukorda, kus ma olen sunnitud seda talle keelama -
aga Kiisi suust kuuldud lause "Iga mutt ei tule mulle ütlema, mida mina võin filmida ja mida mitte", olukorras, kus ma tahtsin rahulikult saunas käia - see oli mulle tõesti liiga kange kohv.

Morgie said...

Kiis loomulikult rikub neid privaatsusepiire ilma igasuguse provokatsioonita ja põhjuseta, kui ehk mitte oletada, et ta omavolitseb minusse puutuva info kallal oma blogis just tänu sellele, et ma olen häbemata kombel keeldunud temaga nii grupiseksimast kui ka vaimustumast tema vastiku kombe üle võõraid vastassoost inimesi ootamatult intiimsetest piirkondadest näpistada. Siis on igati loogiline, et vaene väike ahistatud Kiis näpistab ja togib mind omaenda blogis, mjah. Võtab selle vähese võimu ja voli, mis tal minu üle siin justkui oleks, minu kitsi käitumise kompensatsiooniks.

mustkaaren said...

Sol, seda, mis netis võtta on, saab kasutada väga loominguliselt, sa tead seda ise ka väga hästi, kuna töötad väga mitmekesiste inimestega.
Ma ei paanitse ilmaasjata, põhjust on kuhjaga. Ka sel aastal oli mul konstaabliga mitu jagelemist laimu asjus, sest keegi teeb minu kohta pidevalt peent uurimistööd & millest iganes tõuseb ootamatul hetkel suur kisa.
Või olen lihtsalt tagasihoidlik inimene, mis puudutab mistahes galeriisid. lihtsalt ei taha kõigile vahtimisex & ilkumisex olla.
Mul on vägagi teised huvid kui exponeerida oma kerevõlusid v seda, mida nende abil teha saab. Olen kuulnud kuhjaga solvavaid lauseid oma inetuse teemadel & see paneb valima, kus & kas yldse esineda.
MKiis, sa ära ise laima. Otsi yles post, kus me teid kylastasime oma "lastekarjaga", seal on meie intiimelu kohta kohatu märkus, & et "te olite solidaarsed & tegite sedasama mingit asja". Ma ei taha apsoluutselt, et sa minu peret oma intiimelu avalikustamise kommetega seostad.
Kas seletan veel korra, või aitab juba?

13er said...

Tegin sulle ettepaneku grupiseksiks? Ma pidin ikka väga purjus olema, tõenäoliselt olin kuuajalises tsüklis. :P

Mainitud pidu oli tavaline kevadine aia grillipidu ja ma filmisin oma lapsi. Ma ei filminud spetsiaalselt sind.
Minu meelest on küll väljaviskamine sinu lause "Kuule Kiis, keegi pole sind siia kutsunud. Ma kutsusin ainult Laglet! Võid heaga minema käia!"
Kuidas seda siis nimetatakse.

Vabandust, et linkisin seda totralt nostalgilist videot, ma ikka ei taju, et inimesed on nii krampis, nii hirmul, nii huumorivaesed.

13er said...

Kaaren, ma absoluutselt ei saa aru, mida sa jaurad. See mainitud postitus on siin: http://marguskiis.blogspot.com/2011/03/240311-kaarnad-ja-kiisid-ja-zoloogia.html

Kus on vihjed teie s-elule? Kus????????????????????????????????????

Morgie said...

Imelik tsükkel tõesti, mis kaks aastat järjest kestis... ja näpistamine oli selle sinu kuulsa krokii ajal, st möödunud suvel millalgi. Sa vaeseke, jah.

Pidu lõppes niimoodi:
Mina nägin sind kaameraga. Kuna sa kord varem olid juba teinud seda vastikut trikki, et filmisid ja riputasid materjali küsimata netti, siis ma ütlesin sulle, et sa ei tohi filmida seda, kuidas me saunas käime või saunast tiiki kõnnime.
sina haukusid:
"Iga mutt küll ei tule mulle ütlema, mida ma võin filmida ja mida mitte"
mina vastasin:
"Teiste inimeste filmimine ilma neilt küsimata, ammugi selle filmi netti üles riputamine ilma küsimata on räme privaatsuse rikkumine"
sina vastasid:
"Ära siis tule mulle külla! Ära siis kutsu külla nii hirmsaid inimesi! Ära siis kutsu külla nii hirmsaid inimesi! Ära siis kutsu külla nii hirmsaid inimesi!"
Mida muud sain ma sellele vastata, kui et:" külla on kutsutud Lagle, aga sinu ma lihtsalt kuidagi kannatan välja"
Mispeale sina kõndisid autoni ja sõitsid minema. Jättes oma perekonna meie juurde maha. Sina ise. Mitte keegi teine.

Morgie said...

muide, Kiisil on demagoogias must vöö...
jaa
on üsnba tavaline, et kui sa ei luba ahistajal ennast ahistada, ükskõik mis viisil - ei luba tal ennast näpistada, ei luba tal ennast filmida, ei luba tal enda privaatinfot üles panna - siis tuleb ahistaja lagedale väitega, et sa ei luba seda kõike ainult sellepärast, et sa kardad, ei mõista nalja, oled krambis, või noh, näiteks häbened ennast. See on täitsa mõjuv demagoogia. On ju häbiasi olla krambis, mitte mõista sinu arvel tehtavat nalja või midagi häbeneda.

Rents said...

Hiljuti kurtis kuskil ühe firma töötaja, et juhtkond pani igale poole kaamerad üles ja et ta kardab, et kaamera on ka pesuruumis. Kommenteerijad leidsid kõik kooris, et mis tal siis häbeneda on. Toda lugedes mõtlesin, et kust küll sellised tropid tulevad. Nüüd sain selles osas natuke valgustatud.

mustkaaren said...

Kunagi lugesin seda plogi hea meelega, sest seal oli palju huvitavat a la Tartu humanitaaride seltsielu, mõtsin, et sellest saab lahe raamatu moodi asi. Nyyd on asi täiesti ära pööranud, kogu plogi sisu justkui keerlex ymber yheainsa elundi, teistest TY & TKK taustaga inimestest/humanitaaridest inimestena, nende teadmistest, kaunitest kunstidest aga harva & juhuslikult...
Antud lingiga on mingi kamm.
See ei olnud see post, või oled sa seda muutnud, kuna oli kahtlaselt lyhike, sest minu kallal sa igatahes ilkusid samamoodi nagu teiste, kes siin nyyd sind justkui kiusavad, kui ei luba endaga manipuleerida. Mis "solidaarsusest" (ma mäletan seda ilget lauset elu lõpuni) "selle asja tegemisest" & ohtrast lastearvust (halvustava varjundiga, muide) muud seost saab tuletada, exole.
Sa ise jaurad. Kui teised inimesed ei taha, et neid näperdataxe, kommenteeritaxe, riputataxe kuskile yles mittesoovitavas kontextis, siis mis saab sul selle vastu olla, hea inimene?
Tänan viisakax jäämast. Ma ei suuda hakata labatsema, koledaid nimetusi pilduma & sõimama, sest elada tuleb ka homme.

13er said...

Kuule Kärt, keegi ei filminud sind. Filmisin oma lapsi aias ringi kõndimas. Ise sa omi ülikummalisi käitumisi (Kaarna lapsed ehk mäletavad paremini) sealsamas millegipärast hästi mäleta ega ka omi tekste.

AGA mis netti riputatud videost sa räägid? Midagi sassi ei aja või? Palun konkreetsemalt siis. Linki sooviks. Muidu on labane laimamine.

Kuule Kaaren. Ära loe kui ei meeldi. Mis sa üldse kommenteerid siin? Keegi käskis või? Hoia eemale kui haiseb.
Ja mäletad millegipärast valesti (nagu väga paljusid asju). Loe mainitud postituse all oma kommentaarid üle. Kes seal "elunditest" jms kõige rohkem targutab? Ei ole see mina ega Sol.

Morgie said...

Kuule Kiis, sa olid eelnevalt teinud juba sellist tempu, et filmisid üht ühist pidu ühise sõbra juures - ja riputasid selle pärast oma blogisse üles. Kuna ma tõstsin ka selle üle kisa, siis sa võtsid selle maha. Aga alles pärast pikka lahingut. Järelikult ei saa ma ka linki postitada - ega kavatsegi.
Minu meelest on mõistetav, et pärast sellist vempu ma ei usalda sind, kui sul on kaamera käes ja ma ise kavatsen sauna minna. Ja kui ma sulle siis lihtsalt ÜTLEN, mida sa filmid ei tohi - meie saunaskäiku ja sa selle peale tuled plõksima, et mingi mutt, jne, siis ei ole sellest küll üheselt välja loetav, et sul oli siiras kavatsus üksnes oma perekonda filmida, oh ei.
Laimamisega tegeled sa praegu ise. Näiteks on laim see, nagu oleksin ma Laglet sõimanud. Ma ei tea nüüd küll, kumb teist selle välja mõtles, aga laim see on.

Või siis - defineeri sõimamine.

mustkaaren said...

Ärme närime sõnu, oli enne juttu labasustest & valetamisest hoidumise kohta.
Teisex, teadused ON huvitav. Sa oled siiski haritud inimene, kes teab põnevaid asju. Mind ei huvita absoluutselt paduvõõraste inimeste kuitahes ägedad tegemised, kyll lähevad korda (kunagised) sõbrad-tuttavad. Kurb on jälgida, kuidas mõnigi inimene muutub ebameeldivax, käib alla vm, aga ise probleeme ei tunnista.
Ma loen seda, mida tahan. & kommin, kui tundub vaja. Ma ei tahtnud sinu vastu väga konkreetne olla L & pere pärast, hinda siis seda & ära pea teisi lollix.

Morgie said...

Niiet Sol, mõtle hoolega järele, mida sa teed, kui nimetad minu käitumist sama hulluks, kui Kiisi oma.
Mina ei ole teid salaja filminud. Mina ei ole teie kohta videot täisnimedega oma blogisse üles riputanud. Mina ei ole teist üldse mingeid täisnimedega ja muude delikaatsete isikuandmetega postitusi teinud, ka siis mitte, kui Kiis on käitunud ikka väga vastikult või isegi vägivaldselt. Fotode või muu materjali kohta olen ma alati küsinud, kas selle kasutamine on OK.
Ja sõimanud ma sind ei ole. Samuti pole ma su peale telefonis kisanud. Kui sa neid kõnelusi nii nimetad, teed sa mulle küll ülekohut. Vähemalt võrreldes sellega, kuidas Kiis tülitsedes käitub.

Ma saan aru, et sa pead hoidma oma mehe poole, aga ütle, kas sa tõepoolest pead sellist käitumist tema poolt õigeks? Kas tal ikka tõesti on võõrandamatu õigus teiste inimeste eraelu oma blogis täisnimedega kajastada?

13er said...

Kaaren, mina ei käi sinu blogis tänitamas ja moraalitsemas, nagu sina seda juba kuude viisi teed. Hea intiimne läbisaamine oma seadusliku armsamaga ei ole mingi häbiasi ega allakäik ega ka ebamoraalne ega roppus ega probleem ega mingi muu asi, milles sa mind krooniliselt nii avalikult kui KA TAGASELJA (teame küll) süüdistad. Keegi ei sunni lugema, pole mõtet ka siin tänitada ja vanamuti moodi näpuga viibutada.

Morgie -- see video ei olnud midagi roppu ega muud moodi salajast, suvaline jutuvada. Ja ma ei filminud salaja. Võtsin maha nagu sa tahtsid.
Kui sa arvad, et kui sa inimesi sõimad suuliselt kõige jubedamate needustega (mida teed sageli ja väga intensiivselt) ja süüdistustega, on vähem hull kui ma inimesi nende nimedega nimetan ja üles kirjutan, siis sa eksid rängalt. Võib-olla on sul peale röökimistuuri mäluaugud aga teistel ei ole.
Sinu blogi pseudonüümid on kergesti lahtimuugitavad, suhtumine sageli solvav.

Morgie said...

Jubedamate needustega? Hoo, ma ei teadnudki, et ma ka needa oskan, ma arvasin, et see on lihtlabane ropendamine.
Ja mis mäluaukudesse puutub...
jah
kui sa just tahad luukeresid kolistada, siis me võime ka seda teha. Tõsi, mul ei ole nende kohta pilte ega videoid, sest sina harrastad vastikut käitumist ilma ette hoiatamata ja provotseerimatult.

Morgie said...

Ning kuigi see video ei olnud midagi roppu, või just sellepärast peaksid sa aru saama -
kui inimesed ei roni ise lavale ega avalikkuse ette esinema, siis eraisikute eraviisilise kokkusaamise intiimses õhkkonnas, puhkehetkil filmitud video suvaline esitamine ilma asjaosaliste käest küsimata ei ole lubatav. Ja kui sa juba korra oled seda teinud, siis, ära pane pahaks, kaamera sinu käes on edaspidi minu jaoks alarmeeriv.
Sama alarmeeriv kui oli sinu hüsteeriline korduv röökimine: iga mutt ei tule mulle ütlema, mida ma võin teha ja mida mitte!

Hmm... needmine see vist ei ole, aga sõimamine küll.

Usalduse kuritarvitamine ei pane inimesi sind rohkem usaldama, vastupidi.

13er said...

Ära muretse, ma väga loodan, et edaspidi kohtume nii harva kui võimalik.

Fideelia said...

Paar korda on mu sõbrad mul palunud kas foto või mingi tekstilõik neist netist maha võtta. Ma ei ole sellest solvunud ega suuremat probleemi tekitanud vaid lihtsalt kohe maha võtnud ja sõprus mulle oluliste inimestega on siiamaani edasi kestnud. Ma ei sooviks küll oma häid sõpru kaotada. Kõigi inimeste soove peab arvesse võtma ja nende privaatsust peab austama. Paraku on teistelt luba küsimata nende piltide, videote ja muude isilike andmete avalikustamine tõesti ebaseaduslik ja see kuulub andmekaitse seaduse alla. Luba küsimata minu teada tohib linnas näiteks nii filmida, et sa filmid üldpilti, mitte ei hakka kedagi isiklikult kaameraga jälitama. See oli näide lihtsalt. Sellest on palju räägitud ja see on hell teema, aga siiski, ei ole üldse ju keeruline sõpradele vastu tulla. Milleks see jama?

13er said...

Fideelia, sa oled mind ise küll mind pildistanud ja pole kunagi selleks eraldi luba küsinud.
Ma pole mingeid salaja filmitud klippe üles pannud, kõik on täiesti avalikult filmitud ja pildistatud. Ja kui on viisakalt palutud, et ma ei filmiks ega üles paneks või maha võtaks, siis ma olen seda ka teinud, pole probleem.
Ja kui sa tahad, et ma sind oma blogis eales ei maini, siis parem ära suhtle minuga. Ja ära ka loe seda blogi ja ära kommi. Ei ole vaja.

mustkaaren said...

Mõttetu on vaielda inimesega, kes ei suuda teiste inimeste väidetele adekvaatselt vastata, vaid täiega ajab oma joru.
Sa ise vanamutitsed siin praegu. Moraali loed kah teistele, kuidas need ikka sind kuidagi ega kunagi keelata ei või, kuidas sinu elu & tegemised ikka nii õiged on, kuidas kõik ikka kiusavad jne. jne.
Kiis, kas sa aru ei saa, mis värk on? Kas tõesti ei saa?
Muhhahhaa!

Fideelia said...

Pildi tegemiseks tuleb luba küsida, kui sa võõrastest pilti teed avalikus kohas, aga kui sa pildistad sõpru, pere, siis sa ju ei küsi luba. Probleem nende piltidega võib alles avalikustamisel tekkida. Mina ei ole tegelt peaaegu kunagi küsinud pildistamiseks luba ja üles olen pannud ka vaid käputäie pilte. Probleeme on tekkinud vaid ühel korral pildiga ja teisel korral tekstiga, kus eesnime mainisin Igaühel on omad põhjused mingi andme avalikustamise keelamiseks. Milleks teha nii sitast asjast suur tüli, jätta maha mind ja kõiki teisi sõpru? Otsi abi. :S Täitsa pekkis nagu.

13er said...
This comment has been removed by the author.
Fideelia said...

Oota, ega sa ei tahtnud öelda, et mina olen sulle n-ö noa selga löönud? Täpsustan, et ma lihtsalt nägin siin huvitavat arutelu ja avaldasin oma mõtteid. Sinu vastu pole mul endiselt mitte midagi. Andmekaitseseadus eksisteerib tõesti, see on fakt. Meie võime endiselt sõbrad olla. Mina olen sama probleemi kogenud nagu sinagi, aga ei ole valulikult reageerinud ning seda ma üritasin siin seletada, et sellist laadi küsimusi saab lahendada lihtsalt. Kas sul on tunne, et ma kuidagi solvasin sind?

13er said...

Ah, Fideelia, tegelt pole hullu, läksin veits põlema lihtsalt.
Möönan, et video linkimine oli viga. Teema lihtsalt oli inimeste värvikas minevik ja see video oli suurepärane illustratsioon. Paljud inimesed on minevikus teinud asju, mis ei sobi korralikule väikekodanlasele (noh end vastassooliseks riietanud, koletiseks meikinud, poolpaljalt tänaval jooksnud, sõgedaid kehamaalinguid teinud -- need asjad olid seal videos) ja siis veidi vanemana jubedalt põevad. Minu meelest on see tobe, pigem võiks põdeda hoopis jubedamaid asju -- tehtud kurja, reetmisi, petmisi, egoismi.
Videos oligi väga huvitav see, et praegused korralikud pereemad, lektorid, teadlased, kunstnikud on kunagi olnud väga vabad ja lahedad. Praegu nad kahjuks enam sellised ei ole ja vihastavad jubedalt, kui neile kunagist vabadust meelde tuletatakse.

Fideelia said...

Selge. :) Sõbrad edasi. Ma ka enne muutusin natuke närviliseks, sest tundus et mingi segadus oli tekkinud mõttevahetuses, aga selgus on tähtis. Jah, eks paljud põevad vahel selliste asjade pärast, mis mindki imestama panevad, aga ma püüan neid mõista, sest mul on endal ka mõned kompleksid, kuigi miskipärast levib müüt, et ma olevat vabameelne. :)

Morgie said...

Silmakirjatseja, tee nagu sa oma viimases postituses lubasid ja võta minu päris nimi siit ka kommentaaridest maha!

13er said...

Võetud.