Saturday, May 21, 2011

21.05.11 ostlemine ja Mutionu pidu

Käisime lastega Puiestee tänava taaskasutuskeskuses, mis oli kola täis nagu alati. Peamine eesmärk oli jalgratta lastetool, mis oli eiteakuhu pandud, nii et ma arvasin lärmakalt et lännu aga üks tädi tõi välja. Lisaks ostis Lagle posu vanu laste jutuplaate (1 EUR tk) ja Piret sai vanu plastmänguasju (tasuta).

Õhtul läksime Aivar Jekabsoni sünnipäevale lennundusmuuseumi külje alla. Mulle sünnipäevad kuidagi ei meeldi.
Kohal olid ka:rnid+orav pluss ilma Otita Kärt Morgie. Õhkkond oli pahaendeline, kui Kärt võttis üles minu filmimise teema, teatades, et "mitte keegi tema tuttavatest ei tee seda".
Siis avastati, et Aivari elutoa põrandal on rida saepuru. Kärt alustas pingsat uurimist, kes selle sinna pani. Samal ajal mina ja Mark kloppisime vaibad saepurust tolmust puhtaks. See nägi välja nagu lahjem tossumasin. Kärt leidis lõpuks süüdlase: ühe koolieelikust kaarna. Kaaren saadeti künka taha nutma ja kahetsema.
Vahepeal läks jutt stereotüüpidele ja ma esitasin neid. Millegipärast just mina ei seda ei tohtinud Kärdi meelest.
Vahepeal mängisid lapsed Tiigi ääres ja filmisin seda. Siis filmisin oma lapsi ka maja juures ning seda märkas Kärt, kes tekitas jälle suure probleemi, kuidas filmimine on väga halb tegevus. Panin kaamera ära. Kärt jätkas teemat. Ütlesin, et ta ei pea üldse suhtlema selliste lurjustega, kes filmivad oma lapsi ning neid külla kutsuma. Mille peale Kärt teatas, et sünnipäevale on kutsutud ainult laglet, mitte mind. Istusin autosse ja sõitsin koju. Pärast hilja õhtul, kui Lagle tahtis koju, sõitsin oma perele järgi.

15 comments:

kaaren said...

Höhö, siin on tõde väga moonutatud ning subjektiivne.
Saepuru-kurjategija selgus minu, vana kaarna terava silma ning delikaatse isikule lähenemise tulemusena. Mäe taha läx laps sellepärast, et ta oli kohkunud eakohaste experimentide nõnda kurjast tagajärjest (teatavasti meie q saemeeste peres on aastas õige mitu korda saepuru laiali, jajajaja) ning loodus avitab igasugu muresid leevendada, kaspole.
Rohkem õiglust, vähem subjektiivsust, mees.
Ära ole Kärdi vastu nii ebaõiglane. Antud olukorras oli õigus temal. Teatavasti valiceb meil nooruse- & iluqltus. Q Kärt leiab, et tal on õigus oma ealisi ning soolisi eripärasid, & see kehtib kahtlemata meie kõigi kohta, avaliqstamise eest kaicta, siis on see vaieldamatu õigus ning meilgi yldiselt levinud tava.
Sa saaxid palju paremaid ning pikemaid kaadreid, q näexid teisi inimesinende silmadega ning märkaxid nende suhtumisi & vajadusi. Siis saax inimese pikalt ning põhjaliqlt kaameraga suhtlema, kaspole. Praegu tekkis teil väixe asja pärast egode sõda, täiesti tarbetu & loll. Ma räägin seda q aus maamees, kes on siski linnas eland & qnsti teind, mitte nagu keskeale lähenev maavanamutt, kes mehhi vihhhkab, mehhed on seaad, onjää. Ajalugu peab võitma ning egode sõjal pole selles kohta.

13er said...

Mingi saepuru pärast laamendamine on enivei nõme. Ja ma ei filminudki Kärti kordagi. Siis kui Kärt teatas, et mind polegi kutsutud, oli kaamera minust 20 meetri kaugusel kotis.

kaaren said...

Kle, mees. Neid olukordi lahendataxe teisiti. Viisakalt. Ma qlsin kyll, millist sõnavara te kasutasite. Jälle - millex ennast õigustada, mis tähcust sel on, qs mingi kaamera oli v polnud, q sa olid teise vastu jäme nagu pätt? Kas polex lihcam vahepeal tunnistada, et jah, exisin sinu vastu, vabandan.
Ma tean päris mitut inimest, kes poritykikese pärast elutoa vaibal marru lähevad, samas q ma ise pidevalt yle kere mulla, rooste, õli, värvi, ehitusmaterjalide vm-ga koos olen ning renoveerimise keskel elan, siis olen sellise värgi suhtes palju sallivam. Teistel on nende õigus nende kodus mitte rokka sallida, nii, nagu minul on minu kodus omad vajadused & õigused.
Aga need jäävad koju, q kylla lähen.
Veel kord: sa oled ilmselt oma tervise pärast kergestiärrituv & tige. Lase ennast ravida, sest pideva närvivaluga elamine on õudne & paneb inimesele silmaklapid & teeb tigedax kõige & kõigi vastu. Mul oli pikka aega närvivalu pooles kehas, see sarnanes tugeva hambavaluga jne. Mees, ravi ennast. Ma tean, mida sa tunned, & see ei ole mingi ila, vaid suht tõsi.

Morgie said...
This comment has been removed by the author.
Morgie said...
This comment has been removed by the author.
Morgie said...

Kle, sulle on enne ka öeldud, et esiteks, ära pane inimestest tehtud filme üles, kui nad seda ei taha ja teiseks, ära filmi neid, kes seda ei taha ja kolmandaks, ära kirjuta täisnimedega inimestest, kes pole kuulsad, kel pole sinuga tegelikult pistmist, ja kes tõenäoliselt ei taha, et neid sinuga seostataks. Sa ikka teed seda. Sul on mingi haigus või usutunnistus, mis sunnib nii käituma või?

Muide, nimes ÜHE tähe ära muutmine, kui inimene ei taha, et sa temast täisnimega kirjutad, see on labane demagoogia (või sinisilmne naiivsus? Kas on võimalik, et mkiis on niiivne?). Sellest pole lihtsalt kasu.

Morgie said...

Kaaren, minu meelest saepuru võõrasse tuppa vaibale maha külvamine ei ole muidu ju tegelikult väga aruka kuueaastase puhul ammu enam eakohane eksperiment.

Teiseks ei koti mind absoluutselt mingid nooruse ja ilukultused, kuid ma leian, et suvalistel kaameraga isikutel ei tohiks olla õigust mind ja minu lapsi ilma minu loata internetis presenteerida, kui ma just ei esine mõnel avalikul üritusel, millega antud juhul tegemist ei olnud. See õigus on minul, mitte kellelgi teisel, absoluutselt sõltumata ealistest ja soolistest iseärasustest. Nt oma vanema lapse käest ma ka KÜSIN, enne kui temast mõne pildi üles riputan. Kui ta ei taha, siis ei riputagi. Ja see on normaalne käitumine.

13er said...

Minu mäletamist mööda on blogis Kärdist vaid üks täiesti tavaline pilt ja mitte mingeid videosid. Ma teen Kärdile niigi erandi, et kasutan pseudonüümi, tavaliselt ajaloo huvides kasutan täisnime. Inimesed ärgu tehku nii palju valgustkartvaid asju, et kogu aeg peab end avalikkuse ees varjama.

Sol said...

Oh tõde, tõde, sa õnnetu! Igaüks peab sind omaenda monopoliks ja ometi suudad sa lõpututes vormides paljuneda! Miks keegi ei hinda sinu subjektiivsust ja võimet igaühega kohanduda? Miks sinu kuulutamine on nii ohtlik ja võib maksta tervise või kogunisti elu!
Ent ometi - miljonid on oma tõe eest julgelt surma läinud, kas peaksin mina siis olema see argpüks, kes oma tõe enda teada hoiab?

kaaren said...

Kärt, lapsed ON erinevad. Kui sa teaxid, mida minu lapsed on korraldanud olme-, remondi-, autokeemia, tööriistadega, toas, õues, pööningul, autodes jne oma avastamismängudega hoolimata mu instruxioonidest & tegelemisest-õpetamisest. Pealeselle, Katrin on mõnevõrra teistsugune, kuid kindlasti mitte arengupeetusega laps, kelle mõttekäike alati ette ei tea.
Aga millex on vaja kõigile minu muide abstraxetele & yldinimlikele väidetele nii tuliselt oponeerida? Kas meie kylaskäigust syndis pahandusi v olen ma sulle lihtsalt ebameeldiv isik? Kuna ma olen kyllastunud pere jurist, politseinik, toitja ema ja kuri valvekoer olemast, siis palun teada anda, kui meie seltskond tekitab probleeme ja toob kaasa erinevat liiki kahjusid, sest me soovime neid vältida. Teatavasti on seltskondlike lõõgastavate tegevuste mõte hästi aega veeta & suhteid soojas hoida, mitte teravaid elamusi ocida.
Me vabandasime & klaarisime niipalju kahjusid, q olukord nõudis. Kas on võimalik, et mitte piisaval hulgal?

Sol said...
This comment has been removed by the author.
Sol said...
This comment has been removed by the author.
Morgie said...
This comment has been removed by the author.
Morgie said...

Kui keegi siin valgustkartvaid tegusid teeb, siis Kiis. Ja oled küll pannud video üles - kunagi jõulupeol filmitud. Sa võtsid selle küll maha, ent sellest piisas, et karta sind, kes sa pole mingi valgus, vabandage väga, vaid kaameraga maniakk. Sa ei austa teiste inimeste privaatsust, ega õigust privaatsusele. Ja mina pole muide ainuke, keda see pahandab.
Probleem on sinul.

Morgie said...
This comment has been removed by the author.