Wednesday, May 11, 2011

10.05.11 tihe päev


Tihe tööpäev.
Kell 11 paiku läksin Photopointi, et õpilaste tööd kätte saada ja muidugi tuli välja, et kool pole nende eest maksnud. Plekkisin ise 20 EURi.

Lastekas printisin näituse silte ja seinateksti. Kell 13 läksin õpilaste pilte raamima ja üles panema. Osutus aeganõudvaks.

14.30 läksin Pika tn. Stigmasse plommi saama. 55 EURi nagu peoga pühitud.

Raamisin kuni 16, kuni läksin fototundi. Paar õpilast oli kohal, kes ei viitsinud mulle appi tulla.

Raamisin lõpuni ja kell 16.30 hakkasin umbes 17 pilti üles panema. Mul kui pudrunäpul väga vaevaline. Õnneks Lauri Tamm tuli appi. Akudrelliga saime napilt pildid enne avamist üles, kuigi paar klaasi läks katki.



Avamine oli päris rahvarohke, Epp Pilve ja Jaanus Eensalu õpilased olid pea kõik kohal. Mina ja Ove mökitasime omad tekstid kobalt ära. Epp oli hoolega ette valmistanud ja lasi ühe neiul ka sõnu öelda. Jaanus tuli kohale efektselt mõõdukal sammul ja ütles paar keerulist lauset. Tema õpilased-fännid kogunesid kohe peale seda tema ümber.
Ove leidis mu õpilaste pildid olevat mõnusad. Hando Tamm ja Tegova imestasid, et kuidas mul õnnestus fotod nii viltu raami ("paspartuusse") panna. Lea soovitas mul edaspidi lagle täpsemat kätt appi võtta ja kiitis ühte (seda eidekesega) tööd.
Kell 19, kui avajad olid lahkunud, helistas paanilise häälega Lagle, et tema on kogu päeva kodus istunud. Siis veidi hiljem helistas Grigor ja kamandas mu kunstkriitika lugemisgruppi. Arutati ju minu postitatud 1972 NLKP KK kriitika alast otsust. Kohal oli vähe inimesi, nende seas Krista Piirimäe ja Natali. Tulemus oli segane. Pooled lahkusid keset n.ö. arutelu demonstratiivselt. Nagu arvata, ei saanud nooremad inimesed paljudest asjadest aru. Aga ainult Kaisa Eiche julges küsida Grigor kiitis otsuse lõppu, mis soovitas ülikoolidel ja TA-l koolitada teadlikke kriitikuid. Krista P rääkis oma kogemustest ja teatas, et tema selliseid otsuseid ei viitsinud kuulata.











Kodus oli Lagle PR-ga õues ja teised lapsed naabrite batuudil. Õhtu oli rahulik. Jäin kiiresti mag sügavasse unne.

No comments: