Friday, September 30, 2011

24 -- 26.09.11 ERM, Annelinna baptistikogudus




24. sept

ERM

Endel Taniloo mälestusteraamatu esitlus


Käisime ERMis Anna Hints ja Marha Liisa Plats olid teinud seal näituse "Juurte juurde"


Toidunäitus.




25. sept. 11 läks Lagle Annelinna Baptistikogudusse. Mina hoidsin meie laamendavaid lapsi.ja tudeerisin apostlite tegusid ja reise. Lõpuks tulid koguduse liikmed kohvitama. Mehed eraldi, naised eraldi. Seal oli ka üks vintis õline teksatagis tüüp (pildil seljaga), kes üritas Laglegatuattavaks saada aga edutult läks meeste juurde tagasi.
26. sept.
Valmistusin ja pidasin kell 14.45 TKKKs Meediaosakonnas oma 4. loengu urbanistikas ehk "Kristluse levik hellenistlikes linnades 1. saj, m.a.j. , Konstantinopol, Rooma impeeriumi lõpp". Lagle oli ka. Täitsa OK tundus mu jaoks.



14 comments:

Fideelia said...

Usklikeks hakkasite või?

13er said...

Mina olen juba ammu (arvan ennast Kristlike Naturistide hulka) aga ma olen antiklerikaal, seetõttu ise üritusel ei osalenud (igasugu tseremooniad ajavad mind naerma). Lagle on ammu otsinud sobivat kogudust aga tundub, et otsib siiski edasi.

Fideelia said...

Jääbki otsima. :D Aga edu!

133Euri said...

No kas Kristlus hävitas siis impeeriumi ja viis maailma pimedasse keskaega?

13er said...

Vastupidi, osaliselt tänu kristlusele siiski levis tsivilisatsioon Vahemeremaadest ida poole. Paljud unustavad, et Rooma impeerium piirdus suuresti Vahemerealaga, sealt ida poole oli endiselt n.ö. muinasaeg. Thori-usulised germaanlased, kes asustasid suure osa Läänemerepiirkonda tegid küll üks-null Rooma pehkiva impeeriumiga, samas võtsid formaalselt omaks ristiusu, kuigi tegelikult peamiselt saamaks teada kiviehituse saladusi, et ehitada võimsamaid kindluseid. Aga siiski, pikapeale levis koos kivilinnstuga ka tsivilisatsioon (organiseeritud religioon, linnad, kirjaoskus). Sama juhtus natuke hiljem ka slaavlastega.

mustkaaren said...

Pimeda keskaja põhjustas teatavasti kliimamuutus, mitmesaja-aastane jahedam tsykkel, mis viis põllumajanduse & sellest väga otseselt sõltuva euruupa taimehaiguste, loomataudide, inimeste epideemiate, nälja, kylma ning toidusõdadeni. Kellel selle jama ajal oli aega poeese kirjutada, komplenteerida, valgeid ryysid tikkida & tuhande-marmorist-ingli-templeid rajada.
Ning oma kaotsi läinud vaimuvara saadi hiljem tublisti muudetud kujul & ainult osaliselt tagasi araablastelt.
Kõige pealt toit & ellujäämine, alles siis Jumalad.

mustkaaren said...

Lagle on tubli, aga ebateadlik maausuline.
Värisege, ristikoerad. Meid on veel.
Irw.

Sol said...

Ennekõike olen ma siiski vaba inimene ja seetõttu võin vabalt erinevate konfessioonide ja ilmavaadetega suhelda. Kuigi ma tean, et religioosset vabameelsust pannakse väga pahaks.
Ükski usk pole minule nii püha, et selle üle ei võiks nalja heita, samas aga ei tohiks minu arvates ühtki usku pilgata. Viha ja sallimatust on maailmas niigi palju, mis häda on inimestel seda pidevalt juurde toota?

Sol said...

Minu poolest võite te rahumeeli oletusi teha mu seksuaalelu ja hingeelu teemadel. Aga religioossed vaated on juba liiga intiimsed. Ma sugugi ei taha, et keegi istutaks mind kasti "ristikoer" või "ebateadlik maausuline" või mis iganes.

mustkaaren said...

Lgp Sol.
Palun vabandust, aga mu komm oli mõeldud ebaisikulisena ning Sinu tegelikke ettevõtmisi & vabadusi täiesti mitte kirjeldades ega iseloomustades, sest tegelikult tunnen ma teid väga vähe ning mind ei huvitanud teie pere igapäevaelus tuhnimine.
MK plogis kirjutatut ma ei kanna Sulle yle, sest mistahes plogi on selle kirjutaja loodud fiktsioon.
Ma soovisin olla teie mõlema suhtes positiivne, toetav, tunda jällenägemisrõõmu, midaiganes (Hoolimata sellest, et mõneski suhtes, mh tulenevalt meie elukogemustest & -tingimustest on meie väärtushinnangud erinevad, aga minu jaox pole suhtluses vaidlemine & oma õiguse ajamine esmatähtis). Kui midagi läx ootamatult väga valesti, siis palun veelkord vabandust & luban, et ei kirjuta rohkem teie plogidesse.

133Euri said...

Tänapäeva maailmas ei saa me endale enam lubada teiste luuludesse austusega suhtumist. 911 pani asjad paika ja enam pole isegi mõtet sellel teemal arutleda.
Islamit mina isiklikult ei kritiseeriks, sest ei tea tast midagi ja eks see nende endi asi ole kuidas suudavad ennast vabaks võidelda.
Kristlus on aga reaalne vaenlane , mis võib meie igapäevast elu oluliselt häirida. Kristlus tuleb hoida maadligi et ta ei pääseks taas julgemaid mõtlejaid tuleriidale saatma.
Antiklerikaalsusega on aga asjad igate pidi vaadates halvad. Iga pühapäevase ajulopuse/sünkroniseerimisteta läheb kari käest ära ja kaotab igasuguse sihi silme eest.
Olgu kuidas suurte kirikutega on kuid sektid võivad ikka väga kaugele algõpetusest eksida.
Vabameelsus kristlusega ei sobi kuidagi samasse lausesse.
Vabameelsed antiklerikaalid lõpetavad isolatsioonis nii kiriku kui ilmaliku maailma poolt vaadates.
Religioosed tõekspidamised käivad hingeluga kokku nii et kui hingeelu on avaliks siis religioosus peaks olema sama avalik. Kui aga ei ole siis tuleb eeldada et sellel on väga hea põhjus ehk religioosed tõekspidamised on nii vastuolulised et ei kannata päevavalgust ja sellega ka praktikas puuduvad.

Sol said...

Armas Kaaren, ma väga hindan su kommentaare. Kirjuta ikka : )
Ma pole solvunud, soovisin lihtsalt oma vaadet üldises plaanis selgitada.

Sol said...

Kuule, 133eur, internet on täis foorumeid, kus inimesed oma usuliste vaadete pärast kaklevad, nii et verd lendab. Ma saan aru, et sa väga tahad vaielda, niisiis soovitan seal ringi vaadata.
Minu meelest aga on ususallimatus ohtlik ja ma ei taha kellegagi religiooni üle vaielda. Austagem üksteist.

133Euri said...

Kahju et me mõistame sõna austus erinevalt.
Ka minagi ei vaielnud vaid ainult kirjeldasin oma arusaama, mis arusaadavalt ei kohusta kedagi millekski.
Elage mõnusat elu ja kõike head teile. Elus on niigi palju probleeme , nende juurde hankimine ei too midagi head.
Uskuda võib kõike peaasi et see aitab. Mind ei aidanud ,ehk teil läheb paremini.