Monday, February 21, 2011

18.02.11 kaljo põllu mälestuskonverents


Õhtul läksime (mina, Lagle, TT, PI) Kaljo Põllu Ülikooli kunstimuuseumi mälestuskonverentsikesele.
Ametlik teadaanne:

Reedel 18. veebruaril kell 16 toimub näituse "Teekond valgustumisse – Kaljo Põllu (28.11.1934 – 23.3 2010)" raames õdus ettekandeõhtu, kus saab kuulata ettekandeid ja arutleda Kaljo Põllu elu ja loomingu üle.

Kaljo Põllu õpilane Kärt Summatavet arutleb Põllu õppereiside üle soome-ugri väikerahvaste juurde ning kuidas need reisid mõjusid kunstnikule inspiratsiooniallikana. Põllu loomingut ja elukäiku uurinud Riin Kübarsepp räägib Kaljo Põllust kui visuaalse rahvaluule kollektsionäärist ning Visarite liige ja kauaaegne TÜ kunstikabineti tegevustest osavõtja Enn Tegova peab ettekande kunstikabineti tegevusest ja kunstirühmitusest Visarid Kaljo Põllu päevil.


Lapsed tegid omajagu lärmi. Algul rääkis pikalt laialt Summatavet ja kui algas Kübarsepa ettekanne, läksin koos TT-ga Pireti järgi.


Tagasi jõudes sain uksel vastu tormanud Kaur Altoalt teada, e t Tegova juba vastab küsimustele.

Üks kunstikabineti laborant vko pani Põllule lillekese nagu altarile.


Enn sai vastata kenade ajakirjandusneidude küsimustele.

Riin Kübarsepp nägi jube halb välja. Sain temalt teada, et Milius on oma maja koos vennagamaha müünud ja elab Ujula tänava kompleksis. Riin sai Tegova käest ka Andres Keili numbrid.

Pärast kihutas Lagle lastega ja mina rattaga Liis Laineste poole. Seal suhtlesin peamiselt Liisi vanaemaga. Kes rääkis põnevaid lugusid psühholoogia õppimisest Stalini ajal ja oma vennast Rauö- Levroit Kivist. Mina küll ei teadnud, et Stalini ajal oli N.Liidus psühholoogia koolkonnad aga oli nii Moskva, Leningradi, Tartu ja Tbilisi koolkonnad, mis omavahel kemplesid.

Norisin Liisi planeeritava huumorikonverentsi kallal.

2 comments:

kaaren said...

mina-mina-mina.
Sa pane kirja teiste inimeste jutt. Nt mida rääkiski see vanaema oma kunstnikust sugulasest jne jne. Inimesed surevad, nende panus eesti kultuurikihti kaob ning mällu jääb auk. See, mis aga jääb sinu pähe kinni, ei oma linnas chillimise j jalutamise kõrval mingit tähtsust.

Sol said...

Vanaema on üks mu lemmikinimesi. Temast saaks uskumatult põneva dokfilmi.